O David Fincher είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες των τελευταίων 3 δεκαετιών, με κάθε νέα του ταινία να αποτελεί ένα μεγάλο γεγονός της βιομηχανίας. Έχει γίνει ευρέως γνωστός για την τελειομανία και τη σκοτεινή ατμόσφαιρα που πλάθει σε κάθε δημιουργία του.
O Fincher έχει μετουσιώσει τις επιρροές και τις δικές του κινηματογραφικές εμμονές σε ένα στυλ εντελώς δικό του, ένα στυλ “φιντσερικό”. Η τελευταία του ταινία, το Mank είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το Netflix.
Ποιες είναι όμως οι αγαπημένες ταινίες του 58χρονου David Fincher;
Την απάντηση στο ερώτημα αυτό την έχει δώσει ο ίδιος μέσω μιας χειρόγραφης λίστας που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο.
“Butch Cassidy and the Sundance Kid” (1969) του Τζορτζ Ρόι Χιλ με τους Πολ Νιούμαν και Ρόμπερτ Ρέντφορντ
“Chinatown” (1974) του Ρόμαν Πολάνσκι με τους Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ και Τζορτζ Χιούστον
“Dr Strangelove” (1964) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ με τους Πίτερ Σέλερς, Τζορτζ Σ. Σκοτ και Στέρλινγκ Χέιντεν
“The Godfather Part II” (1974) του Φράνσις Φορντ Κόπολα με τους Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ρόμπερτ Ντουβάλ, Ντάιαν Κίτον και Τζέιμς Κάαν
“Taxi Driver” (1976) του Μάρτιν Σκορσέζε με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Τζόντι Φόστερ, Άλμπερτ Μπρουκς και Χάρβεϊ Καϊτέλ
“Bein There” (1979) του Χάλ Άσμπι με τους Πίτερ Σέλερς, Σίρλεϊ ΜακΛέιν, Τζακ Γουόρντεν και Μέλβιν Ντάγκλας
“Alien” (1979) του Ρίντλεϊ Σκοτ με τους Σιγκούρνι Γουίβερ, Χάρι Ντιν Στάντον, Τζον Χαρτ και Ίαν Χολμ
“Rear Window” (1954) του Άλφρεντ Χίτσκοκ με τους Τζέιμς Στιούαρτ και Γκρέις Κέλι
“Cabaret” (1972) του Μπομπ Φόσι με τους Λάιζα Μινέλι, Τζόελ Γκρέι και Μάικλ Γιορκ
“Paper Moon” (1973) του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς με τους Ράιαν και Τέιτουμ Ο’Νιλ, Μάντελιν Καν και Τζον Χίλερμαν
“Jaws” (1975) του Στίβεν Σπίλμπεργκ με τους Ρόι Σάιντερ, Ρόμπερτ Σω και Ρίτσαρτντ Ντρέιφους
“Lawrence of Arabia” (1962) του Ντέιβιντ Λιν με τους Πίτερ Ο’Τουλ, Ομάρ Σαρίφ, Άλεκ Γκίνες και Άντονι Κουίν
“All the President’s Men” (1976) του Άλαν Πάκουλα με τους Ντάστιν Χόφμαν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Τζακ Γουόρντεν
“8½” (1963) του Φεντερίκο Φελίνι με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, Κλαούντια Καρντινάλε και Ανούκ Εμέ
“Citizen Kane” (1941) του Όρσον Γουέλς με τον ίδιο και τους Τζόζεφ Κόττεν, Έβερετ Σλόαν και Ρέι Κόλλινς
“Days of Heaven” (1978) του Τέρενς Μάλικ με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Μπρουκ Άνταμς και Σαμ Σέπαρντ
“National Lampoon’s Animal House” (1978) του Τζον Λάντις με τους Τζον Μπελούσι, Τιμ Μάθεσον και Ντόναλντ Σάδερλαντ
“The Road Warrior” (1981) του Τζορτζ Μίλερ με τους Μελ Γκίμπσον και Βιρτζίνια Χέι
“The Year of Living Dangerously” (1982) του Πίτερ Γουίαρ με τους Μελ Γκίμπσον και Σιγκούρνι Γουίβερ
“American Graffiti” (1973) του Τζορτζ Λούκας με τους Ρον Χάουαρντ, Ρίτσαρντ Ντρέιφους και Χάρισον Φορντ
“The Terminator” (1984) του Τζέιμς Κάμερον με τους Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και Λίντα Χάμιλτον
“Monty Python and the Holy Grail” (1975) των Τέρι Τζόουνς και Τέρι Γκίλιαμ με τους ίδιους και τους Τζον Κλιζ, Γκράχαμ Τσάπμαν, Μάικλ Πέιλιν και Έρικ Άιντλ
“The Exorcist” (1973) του Γουίλιαμ Φρίντκιν με τους Έλεν Μπερστίν, Μαξ Φον Σίντοφ και Λίντα Μπλερ
“The Graduate” (1967) του Μάικ Νίκολς με τους Ντάστιν Χόφμαν, Αν Μπάνκρφοτ και Κάθριν Ρος
“Zelig” (1983) του Γούντι Άλεν με τον ίδιο και τη Μία Φάροου
“All the Jazz” (1979) του Μπομπ Φόσι με τους Ρόι Σάιντερ, Τζέσικα Λανγκ και Λίλαντ Πάλμερ