Η μάχη της τεχνητής νοημοσύνης(ΑΙ)

Κινηματογραφικές sci-fi προτάσεις

Από την πρώτη ταινία του εξολοθρευτή μέχρι το Robocop και πιο πρόσφατα με το I, Robot, διακρίνουμε μία τάση του κινηματογράφου να μας ωθεί στην εξοικείωση με την τεχνητή νοημοσύνη(ΑΙ).

Βέβαια αυτή η τάση μπορεί να οδηγήσει σε πολύπλοκες περιπτώσεις. Για παράδειγμα μίας “εγκεφαλικής” μάχης μεταξύ της ΑΙ και της ανθρώπινης ύπαρξης. Θα μας πείτε τώρα, σιγά το πράγμα όλα τα smartphones τι κάνουν(;) και θα συμφωνήσω!

Αλλά!

Αυτό που ίσως να μας τρομάζει να είναι η ανθρωπόμορφη εικόνα που δημιουργεί ο κινηματογράφος. Μας τρομάζει η ιδέα ότι η “μορφή” της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να είναι τόσο κοντά σε “μας”. Τόσο κοντά στην ανθρώπινη υπόσταση! Να μπορεί να σκέφτεται, να μιλάει, να αντιδράει, να αποφασίζει, να αισθάνεται, να ζει!

Aυτή την φορά θα σας προτείνουμε 2 sci-fi ταινίες με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη(ΑΙ)

Οι οποίες ευελπιστούμε να σας προβληματίσουν

Ex Machina(2014)

Σκάει το 2014 στις μεγάλες οθόνες αυτή η ταινιάρα επιστημονικής φαντασίας, η οποία κατάφερε να μας καθηλώσει, αλλά και ταυτόχρονα να ανταμειφθεί τόσο με το χρυσό αγαλματίδιο για τα οπτικά εφέ όσο και με άλλες διακρίσεις. Σε αυτό φυσικά έπαιξε ρόλο και το πολύ καλό καστ ηθοποιών, πλαισιωμένο από τους Oscar Isaac, Alicia Vikander και Domhnall Gleeson.

Ex Machina

Τα του έργου

Ύστερα από ένα διαγωνισμό ευφυΐας (θα έλεγε κάνεις) επιλέγεται ο νεαρός Caleb (Domhnall Gleeson) να γίνει υπεύθυνος IT σε μια ψιλό-περίεργη αλλά γνωστή εταιρία που απασχολείτο με το AI. Εκεί γνωρίζει το λαϊκό παιδί και CEO, Nathan (Oscar Isaac), σε μια κατάσταση καλλιτεχνικού ίστρου αλλά και απομόνωσης (ο ναυαγός μπροστά του γατάκι )


Έχοντας φτιάξει ένα ρομποτάκι με το όνομα Ava (κάτι σαν τον κύριο Γουίλ) το οποίο είχε δικιά του AI και έτεινε να ανεξαρτητοποιηθεί. Έτσι ύστερα από μια σειρά μυστηρίων και χωρίς να θέλουμε να πούμε πιο πολλά αυτό το ρομπότ καταφέρνει να φτάσει στο “ιδανικό” AI.

Ex Machina

4 Χρόνια Αργότερα σκάσει αυτό

Ο Leigh Whannell (Saw, Insidious, Aquaman) ύστερα από την ανάπτυξη τόσων, συμπάντων τρόμου όσο και δράσης, την έχει δει και αυτός θύμα της τεχνολογίας και μας πετάει και αυτός με την σειρά του από το πουθενά αυτό.

Upgrade(2018)


Εδώ το έργο έχει ως έξης….

Βρισκόμαστε στο πλήρες αυτοματοποιημένο μέλλον με έξυπνα σπίτια, αμάξια (τρέμε tesla) και υπηρεσίες. Ένας δόλιος old school bad-ass μηχανικός, ο Grey (Logan Marshall-Green) προσπαθεί να απέχει από αυτή την μόδα, βγάζοντας τα προς τω ζην του επισκευάζοντας αμάξια αντίκες.

Βασικός του πελάτης ο Eron Keen(Harrison Gilbertson) CEO μεγάλης εταιρίας ανάπτυξης AI, και από ότι φαίνεται σωτήρας του. Καθώς ύστερα από μία επίθεση που δέχτηκε ο Grey και η γυναικά του Asha (Melanie Vallejo), ο ένας έμεινε ανάπηρος και η άλλη δολοφονήθηκε.

Ως αποτέλεσμα ο Grey, δέχεται ένα εμφύτευμα chip από τον Keen ώστε να μπορέσει να περπατήσει ξανά. Και ως εδώ όλα καλά και λογικά θα λέγαμε καθώς η μετάβαση έγινε ομαλά.

Στην συνέχεια όμως της ταινίας βλέπουμε την επίδραση της συμβίωσης του ξενιστή (ανθρώπου) με το παράσιτο (AΙ). Όπου από εκεί που έχουμε μια υπόθεση κυνηγητού-εκδίκησης για την δολοφονία της Asha. Έτσι λοιπόν οδεύουμε προς την λύση ενός τρελού plot twist(από τον σεναριογράφο του saw είπαμε, τι περιμένατε) που σαν θεατές μας άφησε άναυδους. 

Κλείνοντας

Αμφότερες και δύο ταινίες είναι τίμια θριλεράκια μυστηρίου, τα οποία κρατάνε τον θεατή σε όλη τους την διάρκεια. Ο λόγος όμως που σαν ομάδα σας τα λέμε όλα αυτά και σας παροτρύνουμε να τις δείτε είναι για το μετά!

Είναι τρομακτικό το που έχει φτάσει η τεχνολογία αυτή τη στιγμή και αυτό έχει σαν συνέπεια αυτές οι ταινίες να μας τρομάζουν στην σκέψη για το που μπορεί να φτάσει.

Από εμάς ,
Ex Machina 8/10


Upgrade  7/10

Spread the love

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *