Εδώ και μέρες παρατηρώ στην κορυφή του ελληνικού Netflix να “στρογγυλοκάθεται” ακόμα μία ισπανική ταινία του streaming γίγαντα. Λίγο οι σχετικά καλές βαθμολογίες, λίγο η παρότρυνση κάποιων φίλων που την είδαν μου προξένησε το ενδιαφέρον. Ο λόγος για το Below Zero η στα ισπανικά Bajocero (Υπό το μηδέν).
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η υπόθεση της ταινίας ακολουθεί έναν αστυνομικό ο οποίος καλείται να μεταφέρει ένα κομβόι με δραπέτες μέσα από ερημικούς δρόμους κατά την διάρκεια μίας παγερής νύχτας. Το κομβόι όμως, δέχεται επίθεση καθιστώντας έτσι τον οδηγό σε δυσμενή θέση καθώς καλείται να αντιμετωπίσει όσους είναι μέσα και έξω απ’ το όχημα αλλά και την παγωνιά.

Η πλοκή είναι αρκετά ενδιαφέρουσα καθώς σε κρατάει σε αγωνία καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας, που όμως αδυνατεί να αποφύγει τις σεναριακές ευκολίες για την εξυπηρέτηση της.
Και ουσιαστικά εκεί εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα του Below Zero στο μήνυμα που προσπαθεί να περάσει. Αλλά ας το αφήσουμε για πιο μετά.

Στο 1ο μέρος της ταινίας μας, ξεδιπλώνονται οι χαρακτήρες οι οποίοι ομολογούμε ότι είναι αρκετά ενδιαφέροντες. Ο καθένας με τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά (όσο και αν τα έχουμε ξαναδεί σχεδόν παντού) δημιουργούν μία ωραία προσμονή όσο προχωράμε στην τελική κορύφωση(;).
Φυσικά τα κλισέ δεν απουσιάζουν, ειδικά από το 2ο μέρος και μετά, αλλά δεν θα έλεγα ότι γίνονται με τρόπο επιτηδευμένο. Γενικά η ταινία σε αυτό το κομμάτι διατηρεί μία ισορροπία καθώς γίνονται και πράγματα που δεν τα έχεις δει να έρχονται.
Γενικότερα, από χαρακτήρες, ερμηνείες (πολύ καλές) και σκηνοθεσία η ταινία στέκεται αρκετά καλά και σε σημεία σχεδόν άριστα.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ
Εκεί που η ταινία χαλάει την σοβαρή και παγερή της ατμόσφαιρα είναι οι σεναριακές τρύπες που εδώ είναι αρκετά τρανταχτές.
Ακολουθούν πολύ μικρά spoiler για όποιον δεν έχει δει την ταινία!
Είναι δυνατόν εν έτη 2021 ένα κομβόι της Ισπανικής αστυνομίας να μην έχει σύστημα ανίχνευσης GPS σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης; Είναι δυνατόν οι αστυνομικοί να έχουν μόνο ασύρματο και όχι κανονικό τηλέφωνο σε περίπτωση ανάγκης; Είναι δυνατόν ένα αστυνομικός που θεωρείται νεκρός, να τρώει σφαίρα στο πόδι σε θερμοκρασία -3 και μετά από μισή ώρα να σηκώνεται ζωντανός λες και ξάπλωσε στην ύπαιθρό να αγναντεύει τον ουρανό;

Τονίζω τις σεναριακές τρύπες καθώς η ταινία περιτριγυρίζεται από μία βαριά, παγωμένη ατμόσφαιρα και αυτές οι στιγμές, συγχωρέσετε με, αλλά προκαλούν νευρικό γέλιο. Μπορεί να υπάρχουν στιγμές όπου οι χαρακτήρες μας κρυώνουν ή κινδυνεύουν από τον παγετό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούμε με την επιλογή του ψύχους στον επίσημο τίτλο.
Εκεί που η ταινία αποζημιώνει κάπως τα παραπάνω είναι με το αρκετά καλό της τέλος χωρίς βέβαια να φτάνουμε σε επίπεδα υψηλού εντυπωσιασμού. Το βασικό της θέμα μπορεί να νομίζετε ότι είναι η παγωνιά αλλά αυτό λειτουργεί ως ερέθισμα για ότι ακολουθεί.

ΤΟ ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΠΑΓΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ
Γενικότερα θα λέγαμε ότι ο ελληνικός τίτλος “Υπό το μηδέν” ταιριάζει καλύτερα στο μήνυμα που θέλει να περάσει το φιλμ μετά το τέλος του. Η ανθρώπινη φύση μπορεί να γίνει τόσο παγωμένη, σκοτεινή όπου ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες να μην υπάρχει ίχνος ανθρωπιάς και ελέους.
Εν κατακλείδι, το Below Zero είναι μία αρκετά καλή ταινία του Netflix και σίγουρα μία από τις καλύτερες ισπανικές παραγωγές. Λίγο οι σεναριακές της τρύπες που χαλάνε λίγο την βαριά ατμόσφαιρα που προσπαθεί να χτίσει λίγο τα κλισέ αφαιρούν πόντους από την τελική αξιολόγηση. Παρόλα αυτά, σίγουρα αξίζει μία προβολή καθώς θα σας κρατήσει σε αγωνία καθ’ όλη την διάρκεια.

Κλείνω το παρόν review με μία φράση που χρησιμοποίησα στο video του The Last Of Us Part II:
Η βία, βία φέρνει και από βία προέρχεται..
Βαθμολογία 7/10